Шкільне життя в умовах пандемії

Олександра Ментель

Шкільне життя в умовах пандемії: що змінили, від чого відмовились, на що зосередились у миколаївській «Школі над лиманом» Коментує директор Миколаївської ЗОШ № 57 імені Т.Г. Шевченка Андрій МАЛАХОВ.

– Андрію Анатолійовичу, 57-ма школа одна з найбільш чисельних у Миколаєві. Як організовано безпеку навчання учнів та роботу вчителів, враховуючи вимоги постанов КМУ, Головного санітарного лікаря України, рекомендацій МОН та МОЗ, управління освіти Миколаївської міської ради?

– Наразі навчаємось за змішаною формою навчання. 1-4 класи – у звичайному режимі, 5,6,7,11 класи – на синьому тижні у звичайному режиму, на червоному тижні – дистанційно. 8,9,10 класи навпаки, на синьому тижні – дистанційно, на червоному тижні – у звичайному режимі.

Це перший навчальний рік за всю 28-ми річну історію нашої школи, коли учбовий процес з 1 вересня торкнулись помітні зміни. Ціль одна – попри будь-яку пандемію надавати учням знання. Зважаючи на всесвітню загрозу яку несе Ковід-19, ми вимушені рахуватись з наявною ситуацією, організувати навчання поза стінами учнівського класу школи, аби убезпечити наших дітей від небезпечної інфекційної хвороби. А відтак, намагаємось максимально клонувати звичний їм режим учбового процесу до перебування удома.

У нашому закладі навчається 1122 учні, працює 117 працівників – педагогів і технічних працівників. Щоб запустити школу в умовах пандемії з дотриманням всіх карантинних заходів, ми розробили безпечні маршрути руху, – відкрили всі 5 входів. Поставили карантинні пости, які забороняють вхід у приміщення з температурою > 37,2 C.

Зміни торкнулися формату роботи школи загалом, адже ми постійно працювалив одну зміну. Щоб максимально обмежити пересікання один з одним, ми організували три підзміни. Зокрема, 1-3 класи почали навчатись – о 8 год., 4 класи – о 10.30, 5-11 класи о 8.30, – згідно з новим гнучким графіком допуску у школу.

Ми одні з перших запустили у свій учбовий процес платформу G-suite, і маємо помітні напрацювання у напрямку дистанційної освіти. На нашій базі проходила низка семінарів для освітян міста. Тож і раніше, коли оголошувались короткострокові карантини з приводу респіраторних захворювань, грипу – наші учні навчались дистанційно. Їх повернення після перебування удома було «безболісним».

Ще влітку, готуючись до нового 2020/2021 навчального року, адміністрація брала до уваги те, що можливо навчання буде постійно різним. На час, коли населений пункт потрапляє в зелену чи жовту зону — очне, у помаранчеву — змішане, у червону — дистанційне.

Зони можуть змінюватись залежно від епідеміологічної ситуації у місті Миколаєві, а позаяк, і застосування школою виду навчання – очного, змішаного, дистанційного. У нас є право обирати його самостійно, зважаючи на наявну епідемічну зону, до якої віднесений наш населений пункт. Це регламентується і змінами до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти.

– Якими конкретними заходами можете поділитись?

– За період шкільних канікул школа була повністю підготовлена до роботи у форс-мажорних умовах. Широко проведено роз’яснення, інструктажі для працівників. По усьому приміщенні школи розміщено інформаційні плакати на тему респіраторної гігієни та етикету в умовах епідеміологічної ситуації. У санітарних кімнатах є всі необхідні засоби гігієни, а також у встановлених місцях є контейнери/урни для збору використаних масок.

Крім того, поміркувавши і порадившись з батьківським комітетом фонду «Школа над лиманом», ми прийшли до висновку, що паперові рушники усе ж економічно невигідні. Тому прийняли рішення придбати і встановити набагато дорожчі електросушарки.

Три одиниці були куплені батьківським фондом, а 10 електросушарок, у відповідь на наше звернення, надійшли від міського голови О.Ф. Сєнкевича. Повний комплект обладнання до них – фільтри, кабелі тощо – також закуплено через батьківський фонд «Школа над лиманом». Станом на 1 вересня це все вже працювало. Крім того, ми обладнали шкільні туалети автоматичними витяжками. Додатково було поставлено 3 рукомийники в їдальні, 1 – у кабінеті 111, – дякуючи Степаненко Ользі Георгіївні.

При вході у школу є оголошення про масковий режим, відповідальними за дотриманням якого у класах є вчителі. Також переформатовано роботу медичного пункту. Є і приміщення для тимчасового ізолювання з класу дітей, у яких під час уроків з’явилась температура тощо.

– Чи позначилась певним чином пандемія на вирішенні проблем матеріально-технічного стану навчального закладу?

– Ні, карантин не зупинив роботу над вирішенням матеріально-технічних проблем школи. Школа так само розвивається, вдосконалює свою базу. І для цього ми інтенсивно задіюємо різні джерела фінансування. З жовтня у нас введено в експлуатацію сучасний кабінет біології, вартістю понад 360 тис. грн. З цим проханням звертались до Управління освіти Миколаївської міської ради.

Відремонтований, обладнаний за всіма сучасними вимогами, забезпечений документ-камерою, Смарт-дошкою, сучасним проектором. Крім того, для кабінету отримали 1 цифровий та 15 звичайних мікроскопів, а також додатково всі мікропрепарати для уроків біології (з 6 по 11 клас) – для проведення лабораторних та практичних робіт, яких не було у школі. Тобто, в умовах карантину навіть здійснилася наша мрія про сучасний кабінет біології.

І не тільки цей кабінет. Новими столами і шафами буде обладнано STEM-лабораторію, загальною вартістю 50 тис. грн. Ці кошти надав депутат Павло Зоткін. Вже відбувся тендер, і як тільки отримаємо меблі, буде повністю обладнана сучасна учбова лабораторія.

За кошти управління освіти у школі цього літа з’явилась нова система відео спостереження. Це 11 камер на всіх рекреаціях: вулиця, шкільне подвір’я, стадіон, новий спортивний майданчик. Загалом, це 17 відеокамер, 11 з яких за кошти міського бюджету, 6 – батьківського комітету. Ми вдячні батькам, які вийшли з цією ініціативою.

Відрадно зазначити й про те, що нині вся наша школа у зоні Wi-Fi. Є і окремий гостьовий Wi-Fi для учнів, з обмеженням доступу на розважальні сайти, а лише для роботи на пізнавальних сайтах (за шкільною програмою). Фінансує цю послугу Управління освіти міської ради.

Помітні кошти (60000 грн., що надійшли від управління освіти) було задіяно на повну заміну каналізаційної системи, яка розташована у підвалі будівлі. Вона не мінялась з моменту введення школи в експлуатацію – понад 28 років, і постійно створювала «головний біль».

За «депутатські кошти» було поміняно 4 кульові крани, вартість яких також досить помітна. На початок літа склалась патова ситуація, і без їх повного демонтажу ми б не змогли далі використовувати систему водопостачання. Кошти на ці цілі виділила депутат Світлана Кучкарова, крім того нею виділено кошти на заміну вікон на металопластикові в кабінеті 104 та встановлення рукомийників в їдальні ( 40000 грн.).

Станом на 1 вересня 2020 року за рахунок фонду «Школа над лиманом» було замінено вікна у 108 кабінеті музики, 113 кабінеті, у майстернях, у конференц-залі. Також повністю поміняна система освітлення у їдальні, закуплено енергозберігаючі лампи для заміни системи освітлення в актовому залі. Велика подяка батьківському колективу за те, що батьки настільки дружні, організовані, допомагають реально вирішувати найбільш злободенні матеріально-технічні проблеми навчального закладу.

І чи не найяскравіший для дітвори подарунок – це введення в експлуатацію дуже сучасного спортивного майданчика. Він будувався за обласною програмою, але у процесі робіт завершити будівництво не дозволяли виділені кошти. Коли 28 серпня батьківський колектив фонду «Школа над лиманом» під час зустрічі з міським головою О.Ф.Сєнчевичем озвучив проблему, з’явилась надія: нам пообіцяли завершити будівництво за кошти міського бюджету, а це 690 тисяч гривень. Учні, вчителі, батьки щиро вдячні за це! Адже любов до здорового способу життя в учнівської молоді починається з їх потягу до фізичної культури, спорту.

Перелік конкретних справ, які за цей час поліпшили матеріально-технічний стан 57-ї школи можна продовжувати. Це і заміна лінолеуму у кабінетах 104, 308, заміна дверей у кабінетах 114, 325, 115 і т.д. Є великі проблеми і є малі, але їх вдалося вирішити, помітно поліпшивши стан школи.

– Андрію Анатолійовичу, і на завершення, хотілося б коротко почути і про те, чи стосуються такі ж позитивні зміни й учбової бази, заходів з підвищення інтелектуально-освітнього мікроклімату загалом?

– Так, це загальна тенденція школи. Які б сучасні умови не були створені, але рушієм до засвоєння знань усе ж таки є навчальна база, наочність, роздатковий матеріал тощо. З 1 вересня школа отримала від управління освіти п’ять сучасних навчальних комплектів для учнів перших класів (а це для 152 дітей) за програмою Нова школа. Досить багато роздаткового матеріалу, таблиць, навчальних плакатів.

Тепер у нашому навчальному закладі є свій власний кінотеатр. Він обладнаний у актовій залі. Зараз саме монтуємо новий сучасний проектор 3-Д, а також новий моторизований екран розміром 5м/3м (придбані за кошти фонду «Школа над лиманом»). Це найбільший екран у ЗОШ міста.

Крім того, ми обладнали окреме приміщення для роботи шкільного парламенту. Це новий сучасний конференц-зал, у якому крім засідань шкільного парламенту зможе працювати шкільна телестудія (як спеціальне приміщення для шкільного телебачення). У приміщенні проведено капітальний ремонт – заміна вікон, стяжка підлоги, підвісна стеля, постелено якісний ковролін тощо. Це вдалось реалізувати за кошти, які виділено управлінням освіти. Вже замовили овальний багатометровий конференц-стіл за кошти нашого спецфонду.

Зрештою, не може ж цей карантин тривати вічно?! Тому робимо все, щоб повернувшись у звичне русло, шкільне життя буяло ще з більшим натхненням та творчим темпераментом до знань.

Коментувати

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *